
Online zomercampagne voor Gelderse musea van start
Deze zomer lanceert Erfgoed Gelderland een online campagne op Facebook en Instagram om het bezoek aan Gelderse musea te stimuleren. De campagne maakt onderdeel uit van het project Verhaal van Gelderland en loopt van half juni tot en met eind augustus 2025.
Grote diversiteit aan Gelderse musea
Met ruim honderd musea is de museumdichtheid van Gelderland groot. Over vrijwel elk onderwerp is een museumbezoek mogelijk. Deze Gelderse musea vertellen vanuit hun collectie allemaal een deel van het verhaal van de Gelderse geschiedenis. Met deze online campagne willen we inwoners van Gelderland en toeristen in de regio enthousiast maken voor een museumbezoek. De advertenties richten zich specifiek op mensen met interesse in cultuur en erfgoed, en worden getoond aan sociale mediagebruikers binnen de provincie. Elke advertentie richt zich op een andere tijdsperiode uit de provinciegeschiedenis en toont diverse musea die aandacht besteden aan die tijdsperiode in de vaste collectie.
Gelderse erfgoedlocaties in beeld
Voor de visuele invulling van de campagne maken we gebruik van het rijke beeldmateriaal dat we tot nu toe hebben verzameld met het fotografieproject, ook onderdeel van het project Verhaal van Gelderland. Deze foto’s brengen het diverse en inspirerende aanbod van de Gelderse musea in beeld, en kunnen goed ingezet worden voor een doel als dit.
We hopen dat de campagne ook jouw museum of erfgoedlocatie een extra impuls geeft qua zichtbaarheid en/of bezoek. Houd de sociale mediakanalen van het publieksplatform mijnGelderland in de gaten om de advertenties te zien – en voel je vrij om ze te delen.