8 interactieve concepten: van hologram kijkdoos tot multimedia tour
In het huidige digitale tijdperk omarmen steeds meer musea technologie om hun collecties en verhalen tot leven te brengen. Studenten ‘Communication & Multimedia Design’ van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen zijn ook dit semester weer aan de slag gegaan met opdrachten uit het Gelderse erfgoedveld om organisaties te helpen bij deze omslag. Ze bedachten prototypes voor interactieve toepassingen in musea en op erfgoedlocaties.
Door middel van video’s, hologrammen, games en andere multimedia-elementen bieden deze toepassingen een interactieve, activerende en informerende beleving voor publiek. Voor zowel de traditionele bezoeker, als nieuwe doelgroepen. Van jong tot oud. Hieronder vindt u een overzicht van de door de studenten bedachte interactieve oplossingen en de bijbehorende video-trailers.
Het curriculum van deze studie gaat veranderen. Dit voorjaar gaat de laatste groep studenten aan de slag met (nieuwe) casussen. Wilt u, als erfgoedorganisatie, komend semester nog één keer meedoen, neem dan contact op met Henriette Kosse of Erik van Vliet. Opdrachten kunnen tot eind maart aangeleverd worden.
Interactieve kijkdoos voor Stichting Ter Navolging Tiel
Hoe betrek je mensen bij de geschiedenis van een historische begraafplaats. Deze studenten bedachten een multimediale kijkdoos. Bekijk de promovideo op YouTube.
De Hoge Veluwe Excursie voor Nationaal Park De Hoge Veluwe
Een applicatie om klassenbezoek aan het Nationale Park De Hoge Veluwe voor docenten een stuk gemakkelijker te maken. Bekijk de promovideo op YouTube.
Ribbel+ voor het muZIEum
Hoe verbeter je de multimediale wandelroute onder begeleiding van een gids. Ribbel+ biedt het verhaal achter oogaandoeningen. Bekijk de promovideo op YouTube.
De Poort van Lochem voor Historisch Genootschap Lochem, Barchem
De geschiedenis van Lochem ligt op straat. Het spel ‘De Poort van Lochem’ is een leuke manier om de geschiedenis van Lochem te ontdekken. Bekijk de promovideo op YouTube.
Buddy’s avontuur voor Museum Buurderij De Lage Hof
Buddy’s avontuur biedt voor een jonge doelgroep meer verbinding tussen de verschillende museumonderdelen van de Lage Hof. Bekijk de promovideo op YouTube.
De Gelderse Fotomatch voor de Gelderse Bloem
Hoe informeer je jonge mensen erover dat landschapsverandering van alle tijden is. De Gelderse Fotomatch maakt dat inzichtelijk. Bekijk de promovideo op YouTube.
Reis door Orientalis voor Museumpark Oriëntalis
Via een tour door het park ontdekt de doelgroep met kwisvragen meer over het dagelijks leven van religies en levensbeschouwing. Bekijk de promovideo op YouTube.
De schat van het leven voor Museumpark Oriëntalis
Een escaperoute door het park – op zoek naar de schat van het leven. Bekijk de promovideo op YouTube.