
Kunsten ’92 presenteert Maatschappelijk Noodpakket
Een week geleden, op 9 september, presenteerde Kunsten ’92 samen met diverse belangenbehartigers uit andere sectoren het Maatschappelijk Noodpakket. Geen houdbaar eten of kaarsen in dit Maatschappelijk Noodpakket, wel actiepunten zoals het behoud van het lage btw-tarief op essentiële publieke goederen en het instellen van een Nationaal Coördinator voor Maatschappelijke Weerbaarheid. Dit actieplan vanuit uiteenlopende sectoren is een gezamenlijke oproep aan de politiek om te investeren in een weerbare samenleving. In zeven actiepunten dringen de organisaties uit cultuur, sport, nieuwsmedia, boeken en evenementen aan op investeringen in dat wat Nederland samenbrengt in tijden van polarisatie.
Het Maatschappelijk Noodpakket werd gepresenteerd tijdens een ontbijtsessie onder leiding van Frederique de Jong en in aanwezigheid van onder anderen Victoria Koblenko, actrice en presentatrice, Kamran Ullah, hoofdredacteur van De Telegraaf, Babs Gons, dichter der Nederlanden, Boris van der Ham, bestuurder en acteur, Malou Gorter, actrice en voorzitter van Act Acteursbelangen en Edwin van der Sar, voormalig doelman en algemeen directeur van AFC Ajax. Zij vertegenwoordigen vijf sectoren die de maatschappelijke infrastructuur, de motor van onze samenleving, vormen: De Creatieve Coalitie, CPNB, KNVB, Kunsten ’92, Mediafederatie, NOC*NSF, NDP Nieuwsmedia, POS (Platform Ondernemende Sportaanbieders) en de VVEM (Vereniging van Evenementenmakers).