Aan de slag met Facebook!

Facebook Opzetten

Sociale media worden door veel musea ingezet om publiek te bereiken. Musea delen activiteiten, leuke weetjes of geven een kijkje achter de schermen. Het is een handig medium om de doelgroep beter te leren kennen, uit te breiden of mee in gesprek te gaan. Niet alle musea zijn thuis in de mogelijkheden van dit medium. Tempel Kerk Museum Elst wilde daar wel eens meer over weten en klopte bij ons aan voor een adviesgesprek.

Tijdens de eerste afspraak met collega Maud, werden de mogelijkheden besproken aan de hand van voorbeelden. In de loop van de afspraak werd er een pagina aangemaakt en stonden de eerste berichten online. Het museum is een paar maanden van alles aan het delen en uitproberen. Na deze opstartfase zijn Trijnie en Karin van Tempel Kerk Museum Elst weer even terug geweest voor een gesprek over de volgende stappen. Ze hadden wat vragen en problemen voorbereid en die zijn meteen ter plekke onderzocht en aangepakt. Ook benieuwd of Facebook (of een ander kanaal) iets voor jouw organisatie is? Of wil je er meer uit halen? Neem contact op met Maud Heldens; zij heeft uren beschikbaar om mee te kijken en te overleggen.